CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thursday, September 11, 2008

Ahlan wasahlan Ramadhan

Assalamualaikum..


Nampaknya sejak dua tiga minggu ni, server ada problem sikit dengan blog ni. Asyik tak boleh nak buka & post entry baru. Alhamdulillah, sekarang dah masuk bulan Ramadhan. Tak terlambat lagi untuk admin ucapkan Selamat berpuasa kepada semua warga blok Kijang dan kepada semua yang sudi jenguk blog blok Kijang ni. Tak lupa juga pada akak2~ex-Kijang~..


Untuk pengetahuan semua, seperti Ramadhan yang sebelum ini, tadarus Al-Quran telah dijalankan (program Indah Ramadhan). Setiap blok dibahagi2kan surah2 tertentu untuk dikhatamkan. Alhamdulillah, warga blok beri kerjasama yang baik sepanjang tadarus Al-Quran. Iftar blok insyaAllah, akan dimaklumkan kemudian. Dan tak silap admin, dua tiga hari lagi, akan di adakan majlis khatam Al-Quran, penutup kepada semua tadarus Al-Quran di setiap blok. Jadi, sama2 kita hadir ke majlis khatam Al-Quran.

Banyak perkara yang kita dapat lakukan dalam bulan Ramadhan ni untuk mendapatkan pahala. Tanamkan sifat sabar dalam diri. Lakukan banyak perkara2 sunat. Dan berdoalah pada Allah, moga-moga amalan kita diterimaNya. InsyaAllah. "Innamal a'malu binniyat"~setiap perbuatan itu hendaklah disertai dgn niat.

Rasulullah saw bersabda yang bermaksud:

“Tiga golongan yang tidak ditolak doa permintaannya, antara golongan itu ialah seseorang yang berpuasa apabila dia berbuka puasanya.” (Hadis riwayat al-Tirmizi dan Ibn Majah)


Selamat menunaikan ibadah puasa!

0 comments: